Alibaba: Εξαγοράζει την κινεζική υπηρεσία delivery “Ele.me”

Της Yue Wang

Ο γίγαντας του κινεζικού ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba βρίσκεται σε συνομιλίες για να αποκτήσει την πλατφόρμα εφοδιασμού τροφίμων Ele.me – και το τεράστιο deal δεν αποτελεί απλώς μία ευκαιρία για την κερδοφόρα, αλλά άκρως ανταγωνιστική, online αγορά παραγγελιών.

Η εταιρεία με έδρα το Χανγκζού έχει απευθύνει έκκληση σε όλους τους μετόχους της Ele.me να συζητήσουν την πιθανή εξαγορά, σύμφωνα με μια χρηματιστηριακή ανακοίνωση από το Beijing Hualian Department Store Co., που κατέχει μερίδιο 2% στην πλατφόρμα. Το ίδιο το deal, το οποίο βρίσκεται ακόμη υπό συζήτηση, θα επιτρέψει στην επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο του Ele.me.

Το Ele.me – το οποίο μεταφράζεται ελεύθερα ως “πεινάς;” – ανταγωνίζεται το Meitan Dianping που υποστηρίζεται από την Tencent στην αγορά διανομής τροφίμων της Κίνας, αξίας 200 δισ. γουάν (περίπου 32 δισ. δολ.), όπου περίπου 300 εκατομμύρια καταναλωτές χρησιμοποιούν εφαρμογές στα smartphones τους για να βρίσκουν εστιατόρια και τα γεύματα παραδίδονται στην πόρτα τους. Πέρυσι απέκτησε επίσης τον ανταγωνιστή της Baidu, Waimai, για 800 εκατ. δολάρια.

Για την Alibaba, η εξαγορά, που φημολογείται ότι θα αξίζει 9,5 δισ. δολάρια, σύμφωνα με κινεζικά μέσα ενημέρωσης, δεν αφορά μόνο τις παραγγελίες τροφίμων. Ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου επιδιώκει να αξιοποιήσει το δίκτυο διανομής της Ele.me στο νέο πείραμα λιανικής πώλησης, το οποίο αφορά στην ανάμειξη του φυσικού λιανικού εμπορίου με τις ηλεκτρονικές αγορές.

Οραματίζεται ένα μέλλον όπου οι καταναλωτές θα επισκέπτονται τα μαγαζιά, αλλά θα προχωρούν σε παραγγελίες μέσω των τηλεφώνων τους, με τα αγαθά να παραδίδονται στα σπίτια τους μέσα σε 30 λεπτά, οπότε δεν θα χρειάζεται να κουβαλάνε σακούλες με ψώνια. Με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Hema Xiansheng, που χτίστηκε από την Alibaba, η οποία σήμερα διαθέτει δώδεκα καταστήματα σε όλη τη χώρα, το όραμα αυτό γίνεται ήδη πραγματικότητα.

ΠΗΓΗ: Capital.gr