Μνημόνιο συνεργασίας για την αναβάθμιση του κρατικού αερολιμένα Χίου

Μνημόνιο συνεργασίας με σκοπό τον καθορισμό του πλαισίου συνεργασίας των συμβαλλόμενων μερών για την υλοποίηση των απαιτούμενων έργων βελτίωσης και αναβάθμισης του κρατικού αερολιμένα Χίου, εντός της Προγραμματικής Περιόδου του ΕΣΠΑ 2014- 2020 υπογράφηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανάμεσα στον γενικό γραμματέα Υποδομών Γιώργο Δέδε, την περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου και τον δήμαρχο Χίου Μανώλη Βουρνού.

Με ανακοίνωσή της η περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου εκφράζει την ικανοποίησή της «γιατί ένα έργο πολύ σημαντικό για τη Χίο και το Βόρειο Αιγαίο συνολικά, μπαίνει στον δρόμο της επιτέλους υλοποίησής του».

Όπως τονίζει η κ. Καλογήρου «μετά από πολλές μακροχρόνιες και ατελέσφορες συζητήσεις, το σημερινό μνημόνιο που υπογράψαμε αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα προς την τελική φάση υλοποίησης του σημαντικού αυτού έργου. Η διατυπωθείσα δέσμευση από πλευράς Πολιτείας για την πραγματοποίηση του έργου εντός του χρονικού πλαισίου της Προγραμματικής Περιόδου του ΕΣΠΑ 2014-2020, αποτελεί στοιχείο εγγύησης για την ολοκλήρωσή του».

Και καταλήγει η περιφερειάρχης: «Αισθάνομαι την υποχρέωση να σημειώσω πως έργα παρόμοιας έκτασης και μεγέθους που πάντα απαιτούν πολύπλοκες διαδικασίες ωρίμανσης και υλοποίησης, δεν μπορούν τελικά να υλοποιηθούν παρά, προσπερνώντας κάθε άλλο κριτήριο, μόνο μέσα σε ένα αναγκαίο πνεύμα συνεργασίας και ενότητας».

Εξάλλου, ο δήμαρχος Χίου Μανώλης Βουρνούς σημειώνει πως «είναι η πρώτη φορά που για την υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου τίθεται χρονοδιάγραμμα και δέσμευση για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Τα μεγάλα αποτελέσματα επιτυγχάνονται με συνεργασία, ενότητα και δουλειά από όλους».

Δηλώσεις βουλευτών

«Εμβληματική ημέρα στην προσπάθεια για την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Χίου», χαρακτηρίζει την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και του δήμου Χίου, ο βουλευτής Χίου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Μιχαηλίδης.

Αναλυτικά, ο κ. Μιχαηλίδης τονίζει -μεταξύ άλλων- τα εξής: «Μέσα από το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε, ο κάθε φορέας αναγνωρίζει το ρόλο του και δεσμεύεται για την υλοποίησή του, αποτυπώνεται ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου και αναφέρονται τα χρηματοδοτικά εργαλεία των μελετητικών εργασιών.

Είναι προφανές ότι πρόκειται για μια αποτύπωση συγκεκριμένων δεσμεύσεων του κάθε φορέα, ώστε μέσα σε ένα πνεύμα συνεργασίας και συνεργιών να υλοποιηθεί ένα κεντρικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Εγκαταλείποντας φαραωνικού τύπου -και γι’ αυτό ανεφάρμοστους, όπως αποδείχτηκε- σχεδιασμούς του παρελθόντος και λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της σημερινής πραγματικότητας, καταγράφεται για πρώτη φόρα μια σοβαρή προσπάθεια για τη συνολική αναβάθμιση του αεροδρομίου της Χίου.

Από εδώ και πέρα χρειάζεται δέσμευση όλων των φορέων στο κλίμα που προανέφερα και η συστηματική εργασία του καθενός, έτσι ώστε ο στόχος αυτός να γίνει πραγματικότητα.

Σε ό,τι μου αναλογεί, δεσμεύομαι να παρακολουθώ επισταμένως την υλοποίηση των συμφωνηθέντων και να συνεισφέρω με κάθε δόκιμο τρόπο στην επιτυχή και έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου».

Ωστόσο, ο βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας Νότης Μηταράκης, έχει αντίθετη άποψη για την υπογραφή του μνημονίου.

Όπως αναφέρει ο κ. Μηταράκης: «Συνεχώς ακούμε τις ίδιες εξαγγελίες για το αεροδρόμιο, χωρίς να γίνεται η παραμικρή πρόοδος.

Πέρυσι ο κ. Χαρίτσης πανηγυρικά εξήγγειλε τη χρηματοδότηση των μελετών του αεροδρομίου από το περίφημο ειδικό αναπτυξιακό του βορείου Αιγαίου.

Φέτος ξανά τα ίδια (και χειρότερα): Εξασφαλισμένη (υποτίθεται) η χρηματοδότηση από το ειδικό αναπτυξιακό, αλλά μόνο για τη μετατόπιση του παραλιακού δρόμου. Σιγή ιχθύος για το βασικό έργο που είναι η επιμήκυνση του διαδρόμου προσγειώσεων. Και καμία πρόβλεψη δεν υπάρχει για το έργο της ανακαίνισης του κτιρίου επιβατών.

Άλλος ένας χρόνος αδράνειας. Ένας ακόμα χρόνος χαμένος, με τα πιο αισιόδοξα χρονοδιαγράμματα να τοποθετούν την έναρξη των εργασιών μετά το 2020! Από το 2015 και μετά μόνο συσκέψεις και εξαγγελίες έχουμε.

Το έργο πρέπει άμεσα να χωριστεί στα επιμέρους τμήματά του (διάδρομος, παραλιακή οδός, οδός Χρήστου, κτίριο). Κάθε τμήμα να προχωρήσει αυτόνομα, γιατί το καθένα βρίσκεται σε διαφορετικό βαθμό ωριμότητας και θα χρηματοδοτηθεί από άλλη πηγή.

Ας σταματήσουν τις συζητήσεις και ας ξεκινήσουν τα έργα.

Σήμερα με την υπογραφή του μνημονίου έχουμε μια απλή διαπιστωτική του ότι το έργο είναι απαραίτητο και του τι θα κάνει ο κάθε φορέας. Χρειάζονταν άραγε τέσσερα χρόνια για αυτό;

Η Χίος χρειάζεται αεροδρόμιο. Όχι μνημόνιο».