Κατηγορίες κατά Σαββίδη για χρηματοδότηση σκοπιανών εθνικιστών κατά της συμφωνίας των Πρεσπών | Αναφορές Ζάεφ | Διαψεύδει ο επχειρηματίας

Το Διεθνές Δίκτυο Δημοσιογράφων (OCCRPΗ) και η ιστοσελίδα Buzzfeed κατονομάζουν σε δημοσίευμα τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη ότι διέθεσε 350.000 δολάρια με σκοπό να εκτροχιάσει τη διαδικασία του δημοψηφίσματος στην πΓΔΜ.

Σύμφωνα με έγγραφα του υπουργείου Εσωτερικών της πΓΔΜ, τα οποία επικαλείται το δημοσίευμα, οι πληρωμές έγιναν σε πολιτικούς από τη γειτονική χώρα, μέλη εθνικιστικών οργανώσεων καθώς και σε οπαδούς της ποδοσφαιρικής ομάδας Βαρντάρ Σκοπίων, οι οποίοι πρόσφατα συμμετείχαν σε επεισόδια κατά της συμφωνίας των Πρεσπών.

Το δημοσίευμα

Αναφορές Ζάεφ

Ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ, Ζόραν Ζάεφ, δήλωσε σε συνέντευξή του στο BuzzFeed News ότι η κυβέρνησή του έλαβε πολλαπλές αναφορές ότι «Έλληνες επιχειρηματίες» που «διάκεινται ευνοϊκά προς τις ρωσικές θέσεις» κατέβαλαν σε πολίτες της πΓΔΜ ποσά από 13.000 δολάρια έως 21.000 δολάρια για να «διαπράξουν βίαιες ενέργειες» ενόψει του κρίσιμου δημοψηφίσματος αργότερα φέτος, το οποίο θα καθορίσει εάν η χώρα θα μπορέσει να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ.

Ο Ζάεφ έκανε τις δηλώσεις αυτές έχοντας μόλις επιστρέψει από τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ στις Βρυξέλλες την προηγούμενη εβδομάδα.

Ο Ζάεφ αρνήθηκε να κατονομάσει ποιος είναι πίσω από τις πληρωμές αυτές, επικαλούμενος μια εν εξελίξει έρευνα καθώς και τις ευαίσθητες διπλωματικές σχέσεις αναφορικά με την προσπάθεια της χώρας του να ενταχθεί στο ΝΑΤΟ. Δήλωσε ότι η αστυνομία ενημερώθηκε για τις πληρωμές αφού έθεσε υπό κράτηση αρκετά άτομα που συμμετείχαν στις βίαιες διαδηλώσεις έξω από το Κοινοβούλιο τον Ιούνιο.

Διαψεύδει ο Σαββίδης

«Καθιστούμε σαφές σε όλους τους τόνους πως ο επιχειρηματίας κ. Ιβάν Σαββίδης ουδεμία σχέση ή εμπλοκή έχει με τα όσα αναφέρονται στο απολύτως ψευδές και άκρως συκοφαντικό δημοσίευμα. Για το λόγο αυτό, τις αμέσως επόμενες ώρες και αξιοποιώντας όλα τα ένδικα μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, θα προβούμε στην κατάθεση μήνυσης και αγωγής εναντίον του μέσου, καθώς και των συντακτών του ανυπόστατου αυτού δημοσιεύματος» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο όμιλος επιχειρήσεων Ιβάν Σαββίδη με αφορμή το δημοσίευμα της ιστοσελίδας BuzzFeed.