ΣΥΡΙΖΑ: Το όραμα της ΝΔ για τη δημόσια παιδεία εξαντλείται στο τρίπτυχο: συρρίκνωση, υποχρηματοδότηση και αλλοίωση του δημόσιου χαρακτήρα της

Για «απαξίωση της ακαδημαϊκής κοινότητας της χώρας, των χιλιάδων φοιτητών και νέων ερευνητών» κατηγορεί την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή το κατατεθέν νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας.

Η αξιωματική αντιπολίτευση καλεί την κυβέρνηση «να αποσύρει τα άρθρα του νομοσχεδίου που απαξιώνουν τα δημόσια πανεπιστήμια, να εγκαταλείψει την πολιτική χρηματοδότησης που στραγγαλίζει οικονομικά τα ΑΕΙ, να σεβαστεί τον στρατηγικό σχεδιασμό των πανεπιστημίων και να μην προχωρήσει στην αναστολή των νέων τμημάτων». Σημειώνει ότι «η δημόσια παιδεία είναι κοινωνική κατάκτηση και υποχρέωση της Πολιτείας» και πως «δεν θα επιτρέψουμε τη διάλυσή της».

Ειδικότερα, στην κριτική του ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει ότι το νομοσχέδιο «αναστέλλει επ’ αόριστο τη λειτουργία 37 τμημάτων πανεπιστημίων, ενώ για πρώτη φορά συνδέει τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων με την αξιολόγησή τους», δηλαδή «προδιαγράφει τη μείωση της δημόσιας χρηματοδότησης των ΑΕΙ κατά 20% και εισάγει τιμωρητικά κριτήρια αξιολόγησης, ναρκοθετώντας το μέλλον των περιφερειακών ιδρυμάτων». Επικρίνει την κυβέρνηση ότι «προφασιζόμενη το Ενωσιακό Δίκαιο, υποβαθμίζει τα πτυχία των πανεπιστημίων και τα “εξισώνει προς τα κάτω” με τους τίτλους σπουδών των ιδιωτικών κολεγίων, δίνοντας τη δυνατότητα στους αποφοίτους τους να γίνονται δεκτοί από το ΑΣΕΠ για διορισμό στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση».

Ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει στην ανακοίνωσή του πως αυτά «μαζί με την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου, τη συστηματική συκοφάντηση των δημοσίων ιδρυμάτων και τις εξαγγελίες για την μείωση των εισακτέων, την εισαγωγή της “βάσης του 10” και τις διαγραφές φοιτητών που ξεπερνούν το χρονικό όριο φοίτησης, υλοποιούν το όραμα της ΝΔ για την παιδεία: πανεπιστήμια για λίγους, συρρίκνωση και υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης». Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρει, τέλος, πως παρά τους δημοσιονομικούς περιορισμούς, ο ΣΥΡΙΖΑ αύξησε τη χρηματοδότηση στην Παιδεία και την Έρευνα, στελέχωσε τα ιδρύματα με μέλη ΔΕΠ και νέους ερευνητές και προώθησε τη διαφάνεια στη διαχείριση των κονδυλίων.