Ημερολόγιο ασημάντων 233: “Φλογερό” μήνυμα ή Μακά(β)ριο στόρι;/Yπογεννητικότητα και αντικανονικώς κηδευθέντες

2.1.20 Πρωινή συνάντηση -πιο σωστά: μεσημεριανή- με Τάκη Σαρέλα ο οποίος θέλει τη γνώμη μου για ένα κείμενο  που σκέφτεται να δημοσιεύσει μέσα στις στάχτες κατά του νέου Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας Μακαρίου. Εδώ ο κόσμος χάνεται και ο Αρχιερεύς απαθανατίζεται.

Είναι αλήθεια ότι  όλοι υποδέχτηκαν, μετά το θάνατο του συγκρουσιακού Στυλιανού, με ανακούφιση το νέο Ποιμενάρχη αλλά άρχισαν ήδη οι πρώτες γκρίνιες απ’ όσους περιμένανε μία περισσότερο κοσμική συμπεριφορά της Εκκλησίας των… αποδήμων. Διαψεύστηκαν τα μάλα, καθώς  στο χριστουγεννιάτικο του μήνυμα,  ο νέος  πνευματικός μας ηγέτης με ένα τίτλο σιδηρόδρομο: Μακάριος ελέω Θεού, Ἀρχιεπίσκοπος τῆς Ἁγιωτάτης Ἀρχιεπισκοπῆς Αὐστραλίας, ὑπέρτιμος καί Ἐξαρχος πάσης Ὠκεανίας,

τοῖς Θεοφιλεστάτοις Ἐπισκόποις, τῷ εὐαγεῖ κλήρῳ, ταῖς μοναστικαῖς ἀδελφότησι, τοῖς Προέδροις τῶν ἐντίμων Διοικητικῶν Συμβουλίων καί Φιλοπτώχων Ἀδελφοτήτων, τοῖς διδάσκουσι καί τοῖς διδασκομένοις ἐν τοῖς Σχολείοις, τοῖς ἐργαζομένοις ἐν τοῖς φιλανθρωπικοῖς καθιδρύμασι καί παντί τῷ χριστεπωνύμῳ πληρώματι τῆς ἐν Αὐστραλίᾳ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, χάρις εἴη καί εἰρήνη παρά τοῦ ἐν Βηθλεέμ τεχθέντος Σωτῆρος Χριστοῦ διαπιστώνει με ωραία νεοβυζαντινά ελληνικά ότι «ο άνθρωπος σήμερα στηρίζεται σε ψευτοστηρίγματα, στις γνώσεις του και στις δυνάμεις του και όχι   στο Χριστό».  

Έχει δίκιο ο Μακαριώτατος. Αυτό μας έλειπε,  o κάθε άνθρωπος να στηρίζεται στις γνώσεις του και στις δυνάμεις του! Πού ακούστηκε αυτό; Τι θα έκαναν, τότε οι καλοί μας  ρασοφόροι και ιδίως  ο παπάς ο παχύς;  Θα σκοτώνανε μυίγας ή θα ζητιανεύανε σεντς στα καφέ πέριξ της Ιεράς Αρχιεπισκοπής ημών.  Ποίμνιο άβουλο, χάπατα, καγκουρό, θέλει τους πιστούς πελάτες του ο νέος Αρχιεπίσκοπος, άνευ γνώσεων. Κι είναι όντως αλήθεια πως μπορεί να στηρίζεται στις ευπαθείς ομάδες και στους υπέργηρους ανοιακούς, αλλά τουλάχιστον οι νέοι Αυστραλοί ελληνικής καταγωγής έχουν και τις γνώσεις και τις δυνάμεις (όπως με τρόμο διαπιστώνει ο εισαγόμενος πομένας),  να μη προσκυνούν  το σκοταδισμό και τις μοναστικές αδελφότητες του δάσους που έχουν υφαρπάξει τα καλύτερα φιλέτα γης.

 

• Ανθρωπισμός και οργάνωση. “Οι αιμοδότες στη Σουηδία λαμβάνουν ένα μήνυμα στο κινητό τους κάθε φορά που η δωρεά τους σώζει μια ζωή”, μας πληροφορεί  μια ανάρτηση της  Βούλας Δέλτα.

 

• O γνωστός και σκληρός φιλελεύθερος  Τ. Μίχας  κάνει ενδιαφέρουσες συγκρίσεις Λατινικής Αμερικής και Ελλάδας για την εγκληματικότητα στο Euro2day και την αντιμετωπίζει ως ηλικιακό φαινόμενο  Η Ελλάδα είναι κοινωνία γερόντων, λέει, ενώ η Λατινική Αμερική κοινωνία νέων. Πολλοί όταν αναλογίζονται τη βία και την εγκληματικότητα στην Λατινική Αμερική σκέπτονται αμέσως συμμορίες και διακίνηση ναρκωτικών. Όμως η πραγματικότητα είναι πολύ πιο συμβατική.

«Η αλήθεια είναι ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των δολοφονιών συμβαίνει μεταξύ νέων αρσενικών  20-34 ετών, γύρω στα ξημερώματα με την συνοδεία του αλκοόλ» τονίζει ο Juan Martínez του Ινστιτούτου των ΗΕ για την Ερευνα του Αφοπλισμού (Unidir). Σύμφωνα με αυτή την έρευνα το 98% των δραστών και το 87% των θυμάτων ήταν νέοι αρσενικοί  20-34 ετών. Το 63% των φόνων έγινε μεταξύ της 6 το απόγευμα και τις 6 το πρωί.

Η υπογεννητικότητα στην Ελλάδα διασφαλίζει ότι η χώρα δεν θα ακολουθήσει την πορεία της μεγαεγκληματικότητας της Λατινικής Αμερικής, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που είναι κοινοί στις δύο περιπτώσεις (διαφθορά, έλλειψη κοινωνικών υποδομών στήριξης νέων με προβλήματα κ.λπ.). Ο διαφοροποιών παράγων είναι η υπογεννητικότητα. Πιο απλά, δεν υπάρχουν αρκετά αρσενικά στις ηλικίες 20-34 έτη στην Ελλάδα.

Οπως η υπογεννητικότητα ήταν εκείνη που έσωσε και συνεχίζει να σώζει το ελληνικό πολιτικό κατεστημένο από την γενικευμένη εξέγερση που θα συνέβαινε σε οποιαδήποτε χώρα της Λατινικής Αμερικής αν υπήρχε ανάλογη οικονομική κρίση.

Διότι κοινωνίες γερόντων δεν πραγματοποιούν ούτε εξεγέρσεις, ούτε μεγάλο αριθμό εγκλημάτων.

Ωραία τα στοιχεία, αλλά η λογική Μίχα δεν φαίνεται να  βοηθάει σε κάτι: Μη γεννάτε για να μη σκοτώνεστε;  Κατ’ αυτή την  έννοια μη γεννάτε για να έχουμε όλοι φαγητό κλπ. Είναι κοντά στις  ριζοσπαστικές απόψεις κάποιων οικολόγων που θέλουν να αναθεωρήσει η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία αυτό το «αυξάνεστε και πληθύνεστε». Μην  πολλαπλασιάζεστε λοιπόν  για να μην υπάρχουν συγκρούσεις και επανάσταση.   Πού είναι η πρωτοτυπία; Ανοιχτές πόρτες παραβιάζει ο Μίχας. Αν δεν υπήρχε και ψυχή ζώσα θα ήταν ακόμη καλύτερα. Διότι ο άνθρωπος με τις επαναστάσεις, τις φωτιές και την υπερκατανάλωση καταστρέφει τα πάντα.

 Ευτυχώς λοιπόν που στη μητέρα Ελλάδα είμεθα αρκούντως ηλικιωμένοι, κατουρημένοι, και δεν κουνάμε πλέον απειλητικά το μπαστούνι μας σε κανένα. Ούτε καν στο ρήτορα της τηλεόρασης, μας αρκεί το τσάι του βουνού.

 

• O …Μακάριος Αυστραλίας ξαναχτύπησε πάλι «Εις το τέλος της λειτουργίας θα τελεστεί Αρχιερατικό Τρισάγιο και Συγχωρητική Ευχή κεκοιμημένων και αντικανονικώς κηδευθέντων».

Σωστά, γιατί είχαμε  κοινότητες  που κάνανε του κεφαλιού τους με αιρετικούς, αντιακανονικούς παπάδες οι οποίοι  μπίνανε σε ξένα χωράφια και κηδεύανε «αντικανονικά». Με μια λοιπόν κίνηση ματ  ο  Προκαθήμενος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αυστραλίας δείχνει όλη του τη μεγαλοψυχία, συγχωρεί  τους αντικανονικώς κηδευθέντες. Διότι άλλοι κι άλλο είναι οι κανονικώς κεκοιμημένοι και άλλοι οι αντικανονικώς κηδευθέντες που στριφογυρίζουν στις κάσες τους

Σόρι, αλλά πόση  γελοιότητα επιτέλους να αντέξει ένα Μακά(β)ριο στόρι;   

 

• Η Αρετή κλαδεύει στον κήπο που έχει μπάσει με την ξηρασία και τις αυστηρές ποινές στην χρήση νερού, ο μαύρος έβλεπε μποξ στο κινητό του κι εγώ με τα παιδιά βρήκαμε την ευκαιρία να κάνουμε γήπεδο το σπίτι. Σε μια φάση ένα ισχυρό σουτ στο χριστουγεννιάτικο δέντρο το ξάπλωσε κάτω και είπαμε ααααα! Γκόοοοοοολ. Φαντάστηκα ότι είμαστε στα Εξάρχεια κι ότι του βάζαμε  φωτιά. Δεν το είπα γιατί η Έρικα θα μπορούσε να πάρει τα σπίρτα για να δει αν καίγεται το δέντρο  “is an  artificial tree pappou don’t expect much”θαφώναζε.