Κραουνάκης: «Μόνο η Τέχνη μπορεί να απαντήσει στις μεθοδεύσεις Μητσοτάκη-Μενδώνη»

Κραουνάκης

Κατά συρροή πάρα πολύ χυδαία μη τήρηση υποσχέσεων είναι η εξάμηνη τακτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη, από πρόσωπα που δεν είναι υπουργοί, αλλά τσιράκια εντεταλμένα για πολύ συγκεκριμένη δουλειά, για να διασπάσουν τους δημιουργούς θα προσπαθήσουν να «αγοράσουν» ανθρώπους από εμάς, μην τα βάζουμε με κανέναν ιδιώτη, τόνισε ο Σταμάτης Κραουνάκης Στο Κόκκινο, όπως μετεδωσε το avgi.gr.

Μιλώντας στην Ευγενία Λουπάκη για την συγκέντρωση των δημιουργών του ελληνικού τραγουδιού και της μουσικής έξω από το υπουργείο Πολιτισμού ο Στ. Κραουνάκης αναφέρθηκε εκτενώς στην συγκέντρωση των δημιουργών το πρωί της Τετάρτης έξω από το υπουργείο Πολιτισμού, για την επτάμηνη καθυστέρηση της κυβέρνησης Μητσοτάκη και της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη να βάλουν τις υπογραφές που απαιτούνται για τον νέο, συλλογικό φορέα διαχείρισης των δικαιωμάτων των δημιουργών, την ΕΔΕΜ, όπως είχε δεσμευτεί ότι θα κάνει ο Κ. Μητσοτάκης στην συνάντηση που είχε με εκπροσώπους τους προεκλογικά.

«Οι άνθρωποι που είναι στην ΕΔΕΜ είναι πολλών πολιτικών αποκλίσεων … όπως και του είδους μουσικής ή τραγουδιού που υπηρετούν … υπήρχε κλίμα βαθύτατης τρυφερότητας, σε ένα τόσο δυναμικό αίτημα … βρεθήκαμε, αυτό έχει σημασία», όπως τόνισε, αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα του 80χρονου Στ. Ξαρχάκου, ενώ σε άλλο σημείο τόνισε ότι «αυτό πρέπει να κοιτάξουμε όλοι οι δημιουργοί, μάχιμοι και δημιουργικοί, γιατί μόνο η Τέχνη μπορεί να απαντήσει».

Τόνισε επίσης σε άλλο σημείο ότι «ένας από τους βασικούς στόχους, αν πάρουμε την άδεια και λειτουργήσουμε, είναι να γίνει ένας καταμερισμός στο πώς πληρώνουν οι χρήστες, γιατί αυτό αφορά πάρα πολύ κόσμο. Δεν μπορεί να πληρώνει ένα μαγαζί 10 τ.μ. τα ίδια με μία αεροπορική εταιρεία, έναν πλοιοκτήτη, ένα ξενοδοχείο, με τις μεγάλες ραδιοφωνικές μονάδες».

Μάλιστα, θύμισε το γεγονός ότι η ΝΔ και ο Κ. Μητσοτάκης είχαν εκμεταλλευτεί την συνάντηση που είχαν ζητήσει οι δημιουργοί για να τον ενημερώσουν, προκειμένου να φτιαχτεί προεκλογικό σποτ, προκαλώντας άμεσες αντιδράσεις από τον καλλιτεχνικό κόσμο. «Δυστυχώς, κανείς τότε δεν είχε επισημάνει να φύγει η κάμερα, αυτό ήταν το λάθος».

«Αυτή η πάρα πολύ χυδαία μη τήρηση υποσχέσεων είναι κατά συρροήν πια στην εξάμηνη τακτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη … τα πρόσωπα που έχουν μπει στα υπουργεία, δεν είναι υπουργοί, είναι εντεταλμένα τσιράκια συγκεκριμένης κατεύθυνσης, έχουν μπει για να κάνουν πολύ συγκεκριμένη δουλειά», υπογράμμισε ο ίδιος, όπως και συγκεκριμένοι δημοσιογράφοι και ΜΜΕ που «σαφέστατα υποκινούνται από τα συμφέροντα του υπουργείου, της Μενδώνη συγκεκριμένα», προσέθεσε με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα στον Τύπο.

Τόνισε ωστόσο ότι «όλοι γκρινιάζουμε ότι δεν βγαίνουμε στα ΜΜΕ, παρόλα αυτά έχουμε όλοι μία δύναμη, το διαδίκτυο, το facebook, το instagram. Αν θέλουμε να διακινήσουμε μία ιδέα είναι πάρα πολύ εύκολο να το κάνουμε … και να πολλαπλασιάζουμε την πληροφορία πολύ γρήγορα».

«Μιλάμε για βαθύτατο επαρχιωτισμό, αυτή η κυρία είναι μία υστερική κατηχήτρια του `50 που θέλει “να κουνήσει το δάχτυλο” στους δημιουργούς. Θα οδηγηθεί στον όλεθρο», είπε για την κ. Μενδώνη, απορρίπτοντας όσα είπε η υπουργός Πολιτισμού για business plan, παραθέτοντας χαρακτηριστικά την φράση του Ρ. Αξελλού, ότι «για το δικό μας business plan είναι αρκετά τα έργα 10 μόνο από εμάς», σημειώνοντας παράλληλα ότι πρόκειται για δήλωση αυτού που έχει δημιουργήσει τον αντίστοιχο φορέα των ηθοποιών, τον Διόνυσο.

Κάθε ιδιώτης έχει δικαίωμα από το νόμο, ξεκαθάρισε επίσης, να αναζητήσει συνεργασία και «η πρόταση του κ. Μάρη ήταν ευγενέστατη -κι ας με γδάρουν … έστειλε ένα πολύ ωραίο email, “είμαι στο πλευρό σας, θέλω να επενδύσω, ζητάω μία κουβέντα”».

Εκτίμησε όμως ότι «θα σκάσουν άλλοι στην πορεία, που θα γελάσουμε πολύ», και από την δισκογραφία. «Όποια ΑΕ Δικαιωμάτων και να εμφανιστεί, δεν μπορεί να κουνήσει χωρίς ρεπερτόριο. Πώς θα λειτουργήσουν; Διασπώντας μας, αγοράζοντας ανθρώπους από εμάς, μην τα βάζουμε με κανέναν ιδιώτη».

Οι δημιουργοί έχουν να κερδίσουν από έναν ιδιώτη, όπως σημείωσε, καθώς οι ίδιοι δεν είναι επιχειρηματίες, χρειάζονται μετά την άδεια την δημιουργία ενός μηχανισμού είσπραξης, θα χρειαστεί να συνεργαστούν με κάποιον, να βγουν εισπράκτορες στην αγορά, να μπει μία καινούργια τακτική. «Αλλά προέχει η άδεια, διότι η άδεια μας δίνει το δικαίωμα, ως οργανισμό συλλογικής διαχείρισης, να μεταχειριστούμε τους εαυτούς μας ως εργοδότες».

Ανέφερε χαρακτηριστικά το σύνθημα που σκαρφίστηκε η Λίνα Νικολακοπούλου κάτω από το υπουργείο, «Ούτε αμμμ ούτε εμμμ, άδεια τώρα στην ΕΔΕΜ» και όπως είπε, «είμαστε στο τέλος του δρόμου», σχολιάζοντας ως «πολύ γελοία» την ανακοίνωση της υπουργού. «Τολμάει το παραδουλάκι της εξουσίας να κουνάει στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού το δάχτυλο»…

avgi.gr