Ημερολόγιο Ασημάντων 327: Άκυρον τα Αντικύθηρα/Δράμαλης και Μεσαιωνικός σουρεαλισμός

Στο πεζοδρόμιο της Αγίας Άννας όπου και το γυφτοπάζαρο δεν υπάρχει πια το εργοστάσιο, υπάρχει πορτρέτο της αδικοχαμένης φοιτήτριας καθώς και στίχοι του Γιάννη Ρίτσου

25.7  Και ξεκινήσαμε πρωί για τα Αντικύθηρα, οδικώς με την Μπέμπα στο τιμόνι, από την ανατολική Πελοπόννησο όλο παραλία, κολυμπούσαμε -μπάνιο αρ. 21, έξω από το Ναύπλιο κι ο ήλιος έκαιγε με 35 βαθμούς Κελσίου κι είχαμε σκοπό να πάρουμε το τοπικό πλοίο από τη Νεάπολη για το νησί  όταν  εμφανίστηκαν τα πρώτα συμπτώματα ηλίασης, στο υγροτοπικό  συγκρότημα Μούστου.  Χαζεύαμε τα μαυροβουτηχτάρια και τις νεροχελώνες έκθαμβοι  από τη μαγεία της αργολικής και αρκαδικής γης και   υποτιμήσαμε τις υψηλές θερμοκρασίες και  τον πονοκέφαλο.

Μετά Μπάνιο αρ 22, στο Κρυονέρι μ΄έπιασε ένα μικρό είδος πανικού καθώς πήγα βαθιά.

Μπάνιο αρ. 23 στην παραλία του Τυρού όπου είμαστε οι μόνοι κολυμβητές στις 15:35. Ωραίες φωτογραφίες στο Λεωνίδιο κάτω από τον καυτό ήλιο. Εμείς καταλύουμε στον Κοσμά. Δεν μου κατεβαίνει η βραστή γίδα με τίποτα, παίρνω σόδα κι αφήνω το ωραίο φαγητό. Ακυρώνονται τα Αντικύθηρα, δυστυχώς.

26.7 Κυριακή. Άνθρωποι κάτω από τα πλατάνια στον Κοσμά τρώνε γλυκά του ταψιού, πίνουν καφέδες, κοιτάζουν περίεργα τους επισκέπτες και κάνουν εκδρομικές εξορμήσεις με το μυαλό τους. Μάχη στα Δερβενάκια στις 26 του Γιούλη του 1822  (περάσαμε από εκεί χτες και κάναμε αναγνώριση του χώρου): οι μικρές αντάρτικες δυνάμεις  του Θόδωρου Κολοκοτρώνη στήνουν καρτέρι, όπως στις καουμπόικες ταινίες και  διαλύουν τη στρατιά  του Δράμαλη τρέποντας τα υπολείμματά της σε άτακτη φυγή.  Η καταστροφή του Δράμαλη είναι και  δική μου καταστροφή πίνω πολύ νερό και δεν μπορώ να φάω σχεδόν τίποτα.

Συναντάμε στο Κέντρο Λίτσα – κατόπιν είδα ότι λεγόταν Λιτσά-  τον Νενεδάκη και την Ιουλία  αμφότεροι στην υπηρεσία  ΥΠΕΞ πια, που παραθερίζουν στην Καρδαμύλη με βιβλία κι ένα πακέτο εφημερίδες  της αριστεράς και της προόδου. Χαιρόμαστε που τους βλέπουμε, βουτάμε στη θάλασσα και επιστρέφουμε αδόξως, αφού τρώμε ένα μποτιλιάρισμα στην εθνική οδό.

27.7.20  Δευτέρα. Σκόνταψα στο κράσπεδο σε  μια ελάχιστη προεξοχή στη Δεριγνύ καθώς βγήκα για τυρί Couda και βρέθηκα για μια στιγμή στον αέρα. Ευτυχώς ενεργοποίησα τα φτερά μου και ίπταμαι πλέον  υπεράνω του αίματος αθώων λογοπλόκων , σταλινικών ποιητών και των ειδικών δυνάμεων του υπουργού Ημιμαθείας

  Το αγοραίο καπιταλιστικό σύστημα έχει κατεβάσει ρολά, είναι κλειστό μέχρι νεωτέρας κι εμείς λέμε τι καλά που υπάρχει κι αυτό το σύστημα, αφού δεν υπάρχει κάτι άλλο. Αλλά όλοι οι άνθρωποι έχουν τις ανασφάλειές τους γι αυτό κάνουν χρυσές δουλειές οι ψυχολόγοι. που δεν μπορούν σταματήσουν πάντα κάποιες ένοπλες ρατσιστικές επιθέσεις φανατικών  εναντίον αγνών λειτουργών της δημοσιογραφίΑς.

• Μεσαιωνικός …σουρεαλισμός.  Ο πατέρας Ιγνάτιος μόλις είδε την πιστή με τη μάσκα, του σηκώθηκε η θριξ και της είπε να αποχωρήσει. «Όταν την είδα με τη μάσκα, νόμιζα ότι είχαμε καρναβάλια. Καρναβάλι δεν είναι αυτός που φοράει μάσκα;  Εδώ κατοικεί ο Θεός. Ο Θεός θεραπεύει. Είναι προσβολή για τον χώρο η μάσκα  στο ναό. Δεν  δίστασε μάλιστα να υποστηρίξει ότι ο κορονοϊός είναι…. ένα ψέμα και ότι «κάποιοι από αυτούς που πέθαναν στην Ελλάδα από κορονοϊό πληρώθηκαν για να πουν ότι πέθαναν» (!!)

28.7 Τρίτη, ζέστη βασανιστική 36 β. Μεσαίωνας 2.  Και ο αρχιμανδρίτης της γειτονιάς μου, είπε να βγάλουν τις μάσκες οι πιστοί γιατί δεν υπάρχουν ιοί στο ναό του Αγίου Παντελεήμονος  που εορτάζει (Πώς θα τολμούσαν άλλωστε; ) Και οι πιστοί χειροκρότησαν  απελευθερωμένοι. Μάλιστα η κ. Χαρίκλεια καθισμένη μετά τον εκκλησιασμό στο καφενείο και μιλώντας αποκλειστικά στην τηλεόραση, δήλωσε  ότι «δεν  υπάρχει ιός στην Εκκλησία, το  είπε ο Πατήρ Νικόλαος !»

• Φτου κι απ΄την αρχή, καλοκαιριάτικα.  52 νέα κρούσματα κορονοϊού και ένας θάνατος. Βράζουν τα γειτονικά Βαλκάνια.

. Οπως επιβεβαιώνεται από πολλές έρευνες, η διατροφική παράδοση των Κινέζων να τρώνε άγρια ζώα καθώς και η τεράστια αγορά που υπάρχει στην Κίνα για την εμπορία και την εκμετάλλευσή τους έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στη σταδιακή μετάλλαξη του κορονοϊού ώστε να αποκτήσει τις αναγκαίες προσαρμογές για να μολύνει τους ανθρώπους. 

Επιβεβαίωση αυτού του γεγονότος είναι ότι στις 24 Φεβρουαρίου, η κινεζική ηγεσία απαγόρευσε επ’ αόριστον την κατανάλωση και την εκμετάλλευση άγριων ζώων, εκτός αν πρόκειται για ερευνητικούς και ιατρικούς σκοπούς. Απαγόρευση που καταστρέφει μια αγορά η αξία της οποίας εκτιμάται, από την Κινεζική Ακαδημία Μηχανολογίας, σε 76 δισεκατομμύρια δολάρια και δημιουργεί περίπου 14 εκατομμύρια ανέργους. Σπ.Μανουσέλης  (Η εφ. των Συντακτών 18-19 Ιουλίου) 

• Πήρα Aυστραλία  και πέτυχα το γιο μου στο τηλέφωνο. Είναι η πρώτη φορά αυτή τη χρονιά που μιλάμε στο τηλέφωνο από τότε που γύρισα από Σύδνεϋ. Ακόμη και στις γιορτές ανταλλάσουμε μηνύματα από το τηλέφωνο ή τον υπολογιστή. Είναι πολύ μπίζυ

-Δεν πήγες δουλειά; ρωτάω

-Δουλεύω από το σπίτι. Η μαμά έχει πάει shopping κι εγώ κάνω τον τηλεφωνητή ενώ τα  projects δεν τελειώνουν.

 Μαφιόζικο χτύπημα στην παραλία, πάλι στη Βούλα. Εκκαθάριση νονών. Πόσοι νονοί υπάρχουν επιτέλους;

• Και τώρα μερικά σαν σήμερα 

1920 : Ο Ελευθέριος Βενιζέλος υπογράφει στη γαλλική πόλη Σεβρ, από την οποία πήρε και το όνομά της, τη Συνθήκη των Σεβρών. Είναι η τελική συνθήκη ειρήνης ανάμεσα στη σουλτανική κυβέρνηση της Κωνσταντινούπολης και τους συμμάχους της Αντάντ. Την Ελλάδα εκπροσωπούν και υπογράφουν ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος και ο Έλληνας πρεσβευτής στο Παρίσι, Άθως Ρωμανός. Η συνθήκη είναι άκρως καταδικαστική για την Τουρκία, που ουσιαστικά διαλύεται και χάνει τα αραβικά της εδάφη, την Ανατολική Θράκη και μεγάλες περιοχές της δυτικής, της βόρειας και της νότιας Μικράς Ασίας. 

Η Ελλάδα ενσωματώνει την Ανατολική Θράκη και νομιμοποιεί την παρουσία της στην Μικρά Ασία, ενώ παράλληλα δείχνει να κερδίζει τη μάχη για τα Δωδεκάνησα και την Κύπρο. Η Ελλάδα των «Δύο Ηπείρων και των Πέντε Θαλασσών» είναι πια πραγματικότητα, που θα αποδειχθεί όμως εφήμερη 

 1928 : Για πρώτη φορά πωλείται Coca cola  που πάει με όλα σε Ολυμπιακούς Αγώνες στο Άμστερνταμ 

1980: H 22χρονη φοιτήτρια Σωτηρία Βασιλακοπούλου, μέλος της ΚΝΕ, χάνει τη ζωή της μπροστά από την πύλη του εργοστασίου της ΕΤΜΑ στο Βοτανικό, καθώς παρασύρεται από φορτηγό της επιχείρησης, κατά τη διάρκεια κομματικής εκδήλωσης του ΚΚΕ. Στο πεζοδρόμιο της Αγίας Άννας όπου και το γυφτοπάζαρο δεν υπάρχει πια το εργοστάσιο, υπάρχει πορτρέτο της αδικοχαμένης φοιτήτριας καθώς και στίχοι του Γιάννη Ρίτσου. Για δολοφονία μίλησε τότε ο Ριζοσπάστης.

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ BLOGVIEW

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μενού