Κορωνοϊός | Γερμανία: Επανέναρξη σχολείων, ένα «πείραμα» σε εξέλιξη

Ένα νέο πείραμα βρίσκεται σε εξέλιξη: Καθηγητές και μαθητές καλούνται να επιστρέψουν πίσω στις τάξεις, τεστάροντας αν η νέα επαγρύπνηση είναι αρκετή

σχολεία

Όσο στην Αμερική συζητείται έντονα το πώς θα ανοίξουν ξανά σχολεία και όσο οι περισσότερες πανεπιστημιουπόλεις ακυρώνουν τα μαθήματα με φυσική παρουσία , η Ευρώπη μετατρέπεται σε ένα ζωντανό εργαστήριο.

Παρά την απότομη αύξηση των περιπτώσεων κορωνοϊού τις τελευταίες εβδομάδες, οι χώρες, ακόμα και εκείνες που επλήγησαν σοβαρά από την πανδημία την περασμένη άνοιξη, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Βρετανία και η Γαλλία, είναι αποφασισμένες να επιστρέψουν κανονικά στα… θρανία αυτό το φθινόπωρο.

Η Γερμανία, η οποία επηρεάστηκε το λιγότερο στο αποκορύφωμα της πανδημίας, έκλεισε τα σχολεία νωρίς και στη συνέχεια προχώρησε σε ένα υβριδικό μοντέλο εκπαίδευσης, που περιλάμβανε μαθήματα τόσο εξ αποστάσεως όσο και αυτοπροσώπως. Τα μεγέθη των τάξεων ήταν μικρότερα και αυστηροί κανόνες σχετικά με τις κοινωνικές αποστάσεις συνέβαλαν στο να διατηρηθούν υπό έλεγχο οι αριθμοί της μετάδοσης της πανδημίας.

Αλλά τώρα ένα νέο πείραμα βρίσκεται σε εξέλιξη: Καθηγητές και μαθητές καλούνται να επιστρέψουν πίσω στις τάξεις, τεστάροντας αν η νέα επαγρύπνηση είναι αρκετή.

Οι κοινωνικές αποστάσεις και οι μάσκες προσώπου είναι υποχρεωτικές στους περισσότερους σχολικούς χώρους, αλλά σπάνια μέσα στις τάξεις, παρά τις πρόσφατες συμβουλές του ΠΟΥ πως τα παιδιά ηλικίας 12 ετών και άνω πρέπει να φορούν μάσκα, όταν είναι αδύνατο να κρατηθούν οι αποστάσεις. Ωστόσο το επιχείρημα των Γερμανών έχει να κάνει με το ότι εάν οι μαθητές έπρεπε να φορούν μάσκες για αρκετές ώρες την ημέρα, τότε η ικανότητά τους στη μάθηση θα υφίσταντο σοβαρά πλήγματα.

Αντ’ αυτού τα σχολεία στοχεύουν στο να αερίζονται καλύτερα οι τάξεις και στη δημιουργία μικρότερων τμημάτων, ώστε κάθε μαθητής να έρχεται σε επαφή μόνο με μερικές δεκάδες συμμαθητές του· έτσι μπορεί να αποφευχθεί ένα νέο ξέσπασμα.

Η απομάκρυνση της Γερμανίας από πιο προσεκτικές στρατηγικές, βασίζεται εν μέρει στους περιορισμούς των πόρων: Όπως οι περισσότερες χώρες έτσι και η Γερμανία έχει πολύ λιγότερους καθηγητές, από αυτούς που θα χρειάζονταν ώστε να χωρίσει του μαθητές σε πολύ μικρότερες τάξεις, στις οποίες θα ήταν εφικτοί και εφαρμόσιμοι οι κανόνες κοινωνικής απόστασης.

Αλλά αρκετές εβδομάδες από την επιστροφή στο σχολείο, εκπαιδευτικοί, ακόμα και ιολόγοι που ήταν δύσπιστοι σχετικά με το άνοιγμα, λένε ότι τα πρώτα αποτελέσματα είναι ελπιδοφόρα. Παρά τα μεμονωμένα περιστατικά που προκύπτουν σε δεκάδες σχολεία, δεν υπάρχει σοβαρό ξέσπασμα της πανδημίας, ενώ κανένα σχολείο δεν έχει κλείσει μόνιμα.

Το Βερολίνο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα: Μέχρι το τέλος της περασμένης εβδομάδας καταγράφηκαν 49 περιπτώσεις μόλυνσης μεταξύ δασκάλων και μαθητών σε όλη την πόλη. Αλλά χάρη στα γρήγορα τεστ και σε στοχευμένες καραντίνες, όχι περισσότερα από 600 παιδιά σε ένα σύνολο 366.000 έπρεπε να μείνουν στο σπίτι, ενώ από τα 803 σχολεία μόνο τα 39 έχουν πληγεί.

«Είναι μπερδεμένο και ατελές και ναι, θα ήθελα να δω περισσότερα μέτρα πρόληψης, αλλά το κυρίως συμπέρασμα μέχρι στιγμής είναι ότι το σύστημα λειτουργεί», λέει η Σάντρα Σιέσεκ, ιολόγος στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Φρανκφούρτης, η οποία υπέγραψε τη δήλωση των κορυφαίων Γερμανών ιολόγων που υποστηρίζουν την επανέναρξη των σχολείων.

 

Με πληροφορίες από: nytimes.com

 

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ BLOGVIEW

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μενού