Ελληνοτουρκικά: ΥΠΕΞ για τις νέες τουρκικές Navtex

Ελληνοτουρκικά: Έντονη είναι η αντίδραση του ελληνικού ΥΠΕΞ στην απόφαση της Τουρκίας να προχωρήσει στην έκδοση τριών νέων Navtex για σεισμογραφικές έρευνες σε Μεσόγειο και Αιγαίο.

Ελληνοτουρκικά

Ελληνοτουρκικά: Έντονη είναι η αντίδραση του ελληνικού ΥΠΕΞ στην απόφαση της Τουρκίας να προχωρήσει στην έκδοση τριών νέων Navtex για σεισμογραφικές έρευνες σε Μεσόγειο και Αιγαίο.

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής” ανέφερε το πρωί της Κυριακής το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών.

Και συνέχισε: «Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα».

«Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί» κατέληξε το ελληνικό υπουργείο.

Υπενθυμίζεται ότι οι νέες Navtex αφορούν στο Αιγαίο (19-21 Οκτωβρίου και 19-20 Οκτωβρίου) και την ανατολική Μεσόγειο (22-23 Οκτωβρίου), όλες εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων. Από την πλευρά του, το ερευνητικό σκάφος Oruc Reis εξακολουθεί να πλέει σε θαλάσσιες περιοχές, οι οποίες δυνητικά ανήκουν εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Ελληνοτουρκικά: Νέα πρόκληση από την Άγκυρα

Νέα πρόκληση από την Τουρκία προς τη χώρα μας, αυτή τη φορά με την ανάρτηση ενός νέου χάρτη για την γεωγραφική περιοχή στην οποία διεξάγονται έρευνες από τα τουρκικά πλοία στην ανατολική Μεσόγειο. Συγκεκριμένα, ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αντίλ Καραϊσμαΐνογλου, με ανάρτησή του στο Twitter, υποστήριξε ότι η χώρα του επέκτεινε τις περιοχές έρευνας και διάσωσης έτσι ώστε να καλύπτεται όλη η περιοχή στην οποία πραγματοποιούν έρευνες τα τουρκικά πλοία στην ανατολική Μεσόγειο.

Στην ανάρτησή του στέλνει «χαιρετίσματα στο Φατίχ, το Γιαβούζ και το Kanuni. Στη Γαλάζια Πατρίδα μας, την περιοχή ερευνών και διάσωσης, την επεκτείναμε με τρόπο που θα περιλαμβάνει και τις περιοχές όπου πραγματοποιούν εργασίες τα ερευνητικά μας πλοία», γράφει μεταξύ άλλων ο ίδιος.

«Παράνομος ο χάρτης» απαντά το ελληνικό ΥΠΕΞ

Άμεση ήταν η απάντηση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει:

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ BLOGVIEW

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μενού