Oruc Reis: «Έσπασε» τα 12 ναυτικά μίλια στο Καστελόριζο

Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Oruc Reis «έσπασε» το όριο των 12 ναυτικών μιλίων στο Καστελόριζο, φτιάνοντας συγκεκριμένα στα 11, 2 από το ελληνικό νησί.

Oruc Reis

Το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Oruc Reis «έσπασε» το όριο των 12 ναυτικών μιλίων στο Καστελόριζο, φτιάνοντας συγκεκριμένα στα 11, 2 από το ελληνικό νησί.

Το πρωί της Κυριακής, το τουρκικό σκάφος έφτασε στο βόρειο τμήμα της τουρκικής NAVTEX, με τις κινήσεις του να προδίδουν τις εντολές του καθεστώτος για την πιο ακραία πρόκληση (μέχρι την επόμενη) κατά της Ελλάδας.

Λίγες ώρες μετά, το Oruc Reis άρχισε να στρίβει και πάλι αριστερά. Κατά την διαδικασία στροφής, το τουρκικό ερευνητικό πέρασε σε απόσταση 14 μιλίων από το νησί του Καστελόριζου, ενώ από το ανατολικότερο νησάκι του Συμπλέγματος της Μεγίστης, τη Στρογγύλη, φέρεται να «έσπασε» το όριο των 12 ναυτικών μιλίων. Με τα απλωμένα του καλώδια ενδέχεται και να «άγγιξε» και τα 11,5 μίλια!

Είναι η πρώτη φορά το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Oruc Reis «σπάει» το όριο των 12 ναυτικών μιλίων στο Καστελόριζο.

Η κίνηση του ερευνητικού έχει θέσει σε πλήρη επιφυλακή τις Ένοπλες Δυνάμεις και κυρίως το Πολεμικό Ναυτικό που έχει ενισχύσει αισθητά την παρουσία του στην περιοχή με ισχυρές μονάδες του Στόλου που παρακολουθούν στενά τις τουρκικές κινήσεις και δίνουν απευθείας εικόνα στην Αθήνα στο κέντρο επιχειρήσεων.

To πρωί της Δευτέρας ωστόσο, το τουρκικό ερευνητικό βρέθηκε στα 18 ναυτικά μίλια από το Καστελόριζο.

Oruc Reis: Συναγερμός στις Ένοπλες Δυνάμεις

Η κάθε κίνηση του Oruc Reis παρακολουθείται στενά από τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, που έχουν τεθεί σε πλήρη επιφυλακή.  Το Πολεμικό Ναυτικό έχει ενισχύσει την παρουσία του στην περιοχή.

«Πολιτική και στρατιωτική ηγεσία είναι ισχυρές και αποφασισμένες να προστατεύσουν τα δίκαια και την κυριαρχία της Ελλάδας» διαβεβαίωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος.

ΥΠΕΞ για τις τουρκικές Navtex και τον χάρτη

Έντονη είναι η αντίδραση του ελληνικού ΥΠΕΞ στην απόφαση της Τουρκίας να προχωρήσει στην έκδοση τριών νέων Navtex για σεισμογραφικές έρευνες σε Μεσόγειο και Αιγαίο.

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής” ανέφερε το πρωί της Κυριακής το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών.

Και συνέχισε: «Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα».

«Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί» κατέληξε το ελληνικό υπουργείο.

Υπενθυμίζεται ότι οι νέες Navtex αφορούν στο Αιγαίο (19-21 Οκτωβρίου και 19-20 Οκτωβρίου) και την ανατολική Μεσόγειο (22-23 Οκτωβρίου), όλες εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων. Από την πλευρά του, το ερευνητικό σκάφος Oruc Reis εξακολουθεί να πλέει σε θαλάσσιες περιοχές, οι οποίες δυνητικά ανήκουν εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

Ελληνοτουρκικά: Νέα πρόκληση από την Άγκυρα

Νέα πρόκληση από την Τουρκία προς τη χώρα μας, αυτή τη φορά με την ανάρτηση ενός νέου χάρτη για την γεωγραφική περιοχή στην οποία διεξάγονται έρευνες από τα τουρκικά πλοία στην ανατολική Μεσόγειο. Συγκεκριμένα, ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Αντίλ Καραϊσμαΐνογλου, με ανάρτησή του στο Twitter, υποστήριξε ότι η χώρα του επέκτεινε τις περιοχές έρευνας και διάσωσης έτσι ώστε να καλύπτεται όλη η περιοχή στην οποία πραγματοποιούν έρευνες τα τουρκικά πλοία στην ανατολική Μεσόγειο.

Στην ανάρτησή του στέλνει «χαιρετίσματα στο Φατίχ, το Γιαβούζ και το Kanuni. Στη Γαλάζια Πατρίδα μας, την περιοχή ερευνών και διάσωσης, την επεκτείναμε με τρόπο που θα περιλαμβάνει και τις περιοχές όπου πραγματοποιούν εργασίες τα ερευνητικά μας πλοία», γράφει μεταξύ άλλων ο ίδιος.

«Παράνομος ο χάρτης» απαντά το ελληνικό ΥΠΕΞ

Άμεση ήταν η απάντηση του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών. Στην ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει:

«H τουρκική περιοχή ευθύνης έρευνας και διάσωσης που ορίστηκε αυθαίρετα με τον νέο τουρκικό νόμο, όπως άλλωστε και αυτή που είχε ορισθεί με τον τουρκικό νόμο του 1988, είναι παράνομη στο μέτρο που επικαλύπτει περιοχές ελληνικής κυριαρχίας και δικαιοδοσίας, συνεπώς δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Πέραν όμως αυτού, δεν στηρίζεται σε επιχειρησιακά κριτήρια και δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής.

Η ελληνική περιοχή ευθύνης, η οποία έχει καθορισθεί την δεκαετία του ’50 με Περιοχικές Συμφωνίες Αεροναυτιλίας του ICAO και δηλωθεί από το 1975 στον αρμόδιο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), συμπίπτει με το FIR Αθηνών και είναι σύμφωνη με τις συστάσεις του ΙΜΟ και ΙCAO, όπως περιλαμβάνονται στο Διεθνές Εγχειρίδιο Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης (IAMSAR Manual). Υπογραμμίζεται ότι και στην πράξη η Ελλάδα, μέσω του αρμόδιου ελληνικού Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (Joint Rescue Coordination Center – JRCC) στον Πειραιά, συντονίζει αποτελεσματικά όλες τις επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στην περιοχή ευθύνης της, παρέχοντας εν προκειμένω υπηρεσίες σε όλα τα κινδυνεύοντα πλοία και αεροπλάνα.

Είναι σαφές ότι η Τουρκία, με την τελευταία αυτή κίνηση που έχει αμιγώς πολιτικά κίνητρα, δεν διστάζει να προκαλέσει σύγχυση, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο τουρκικών αυθαιρεσιών και παρανόμων διεκδικήσεων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, οι οποίες άλλωστε ευθύνονται για την άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της τελευταίας περιόδου. Οι τουρκικές ενέργειες θα προσκρούσουν και πάλι στην διεθνή νομιμότητα με την οποία η Τουρκία θα πρέπει επιτέλους κάποτε να συμφιλιωθεί».

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΕ BLOGVIEW

Pet Shop Θεσσαλονίκη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μενού